fredag 8 augusti 2014

Solros, egenodlade tomater och spelkväll


Hej på er!

Kikar in en snabbis för att önska er alla en trevlig helg! Här är det väl fullt upp (som vanligt) Ni vet då man har trädgård...det ska klippas buskar, röjas och nu även tas reda på efter allt sot. Jag har pratat med försäkringsbolaget idag, och de ska återkomma angående en eventuell ersättning för sotskadorna på husfasaden m m...

Idag skulle jag i alla fall klippa av en av de solrosor som frö-sått sig själva (för att ta in), och då gick den av...så den fick ta plats i en skål istället.


Imorgon -lördag- ska vi fortsätta plocka isär -och frakta hem- det lilla huset/friggeboden som vi har fått av våra bästa grannar...idag höll pojkarna och männen på hela dagen...och jag lovar att berätta/visa mer för er sen...


Sen blev vi bjudna på kräftskiva på lördag kväll, och så har vi lite andra roliga planer på G.....Igår skördade jag en hel skål med solmogna och söta tomater (från vårat lilla "växthus") Jag tog in dem på toaletten för att skölja av dem där, då det var upptaget i köket. Och då tappade jag ut alla på toagolvet...(!!!) Så klart! Och något av de värsta jag vet är toagolv. Även om jag gör rent golvet och toan samma dag, är det snart kiss-stänk där i alla fall. Usch, det var bara att kasta alla tomater, TYVÄRR!


Nu är jag precis hemkommen efter en kvällspromenad med äldsta dottern. Och vi har ena bonussonen med respektive här...de sitter och spelar monopol med min minsta dotter och bonusdottern. Blixtbild nedan. MYSIGT!


Och jag lär dra mig ner i duschen snart, jag...


Kram på er!//Linda



Inga kommentarer: