tisdag 5 augusti 2014

Svenska Röda Korsets Sjukvårdslåda Nr 1, våran dag samt sviter efter branden


Hej på er!
Jag ligger för närvarande nere i källaren och pustar ut. Jag är helt färdig. Vi har jobbat med att tömma och få rent poolen från sot idag, samt att fylla den igen. Jag har putsat husets alla fönster (på de tre våningarna) och postlådan och soptunnorna har skrubbats rena m m Kommer det mera sot nu, så går jag och gräver ner mig eller nåt....


Loppisfynden fortsätter här i a f. Idag får ni se sjukvårdslådan i plåt som jag fyndade.


SÅ snyggt sliten!


För en femtiolapp blev den min. Och den fick ta plats vid de gamla kläderna i trappen...


Annars så är det våran årsdag idag (4 år). Och det fanns ingen möjlighet att glömma det, eftersom facebook påminde mig *blink* Här nedan ett litet collage på oss två.


Jag insåg att vi inte hade så många bilder på oss två tillsammans. Eller ok, jag ska erkänna: JAG figurerar inte på många bilder....Hur som helst, så ska vi fira det med lite mat ute IMORGON (onsdag)

Nog om det! Anders fick hjälpa mig med två fönster på översta våningen idag. Dels äldsta dotterns fönster, och sen fönstret i trappen. För att komma åt dem behövde han stå på en stege uppe på garaget.


Som tur var blev inga ben eller armar brutna. Både fasaden och sonens bil (på bilden nedan) är fortfarande fulla av sot.


Helikoptrar har flera gånger åkt över Borlänge idag, med vattenbehållare...


Det är så svårt att förstå vidden av det hela. Händer verkligen detta i Sverige? Otäckt är förnamnet. Nu ska jag se film med äldsta dottern.


Kram Linda



Inga kommentarer: