måndag 4 augusti 2014

Ytterligare ett loppisfynd och gården, huset fullt av sot från skogsbranden


Här kommer ytterligare ett loppisfynd som jag gjorde i helgen.


Denna gamla docka för en tia! Ena handen var av, så därför fick jag köpa henne så billigt. Men det är ju lätt att gömma....


Jag gjorde om lite ovanpå pianot, så nu blev det mer luftigt och lugnt för ögat.

Men hörrni. Jag vet att vi är många som på olika sätt har drabbats av den fruktansvärda skogsbrand som härjar i Sala-trakten. Vilken katastrof! Jag borde egentligen INTE klaga då det finns SÅ många som har fått evakuera och lämnat sina hem. Men inte var det roligt då hela våran tomt fylldes av sot idag...


Det blåste ju upp och blev ett mildare åskoväder precis då vi hade alla barn med respektive, samt svärföräldrarna här på mat. Röklukt har vi haft nu i flera dagar, men idag kom även allt sot. Ovan kan ni se hur stängerna runt poolen såg ut.


Möblerna var fulla med sot. Bilarna. Husfasaden. Garaget o s v....


Alla dynor ute var också fulla med sot. Jag försökte fota våra fönster, men det är svårt att få med på bild hur skitiga de verkligen är. Hur som helst så kunde jag inte hålla mig...jag gick ut med min bonusdotter och min minsta dotter för att börja skrubba. Med bara vatten går det inte att få bort, så jag tog Cillit Bang över möbler och annat....

Turligt nog så hade vi hunnit dra igen alla dörrar och fönster innan.

Anders ville först inte tömma poolen, utan han menade att det kanske skulle bli bra i vattnet igen bara vi bytte filter ett par gånger extra..men efter att ha tagit en teststicka i poolen (som för övrigt också var full av sot), så struntade jag i vad Anders tyckte. Poolen ska tömmas. Så är det bara.


Ni ser ju ovan. Alla värden är åt skogen....
Usch och fy, nu hoppas jag att det kommer ordentligt med regn så de får stopp på branden snart! Fönster och fasad har jag inte gjort rent. Så allt det är kvar...kul semester....

Vi ses imorgon igen!


Kram Linda



Inga kommentarer: