söndag 21 september 2014

Återanvändning


För er som undrar- så måste jag bara tala om att äldsta dottern (på 17 år) nu är bättre. Tack och lov. Jag personligen tror att hennes kropp är så nedgången efter alla dagar med hög feber -att hon nu är mottaglig för det mesta. Och kanske har hon hunnit dra hem lite magsjuka på den korta stund hon har varit ute i affärer? Eller så har vi influensa (som min mamma misstänker)? Jag vet inte. Det enda jag vet är att vi börjar bli lite smått less på att ligga i soffan. Yngsta dottern och JAG själv har ont i magarna idag. Och min hals gör sig mer påmint igen....

Nåväl. Huvudsaken att äldsta dottern mår bättre. Jag blev orolig för henne igår. Jag har aldrig sett henne så smärtpåverkad. Inte har jag sett henne spy i dessa mängder heller. Varannan timme har jag sprungit upp i natt för att titta till henne.....Men nog om det för denna gång!

På min 40-års fest så hade ju älskade SIS lagt ner så mycket jobb på både det ena och det andra. Bland annat så hade hon ju gjort en del skyltar. Nu stod det ju en massa S N U S K på dem, och eftersom jag vill kunna bjuda hem min mormor framöver *ähum*...så målade jag över allt perverst, för att kunna skriva dit lite eget. Återanvändning är ju alltid bra, eller hur?


Jag har skrivit med tuschpenna så länge, men tänkte mig att det skulle målas dit sen ordentligt med målarfärg. Det som nu ska stå på skyltarna är:

HELSINKI (jag är ju till 50% finsk)
NANGIJALA (Astrid Lindgrens påhittade land dit man kommer då man dör)
LINDEX (där jag handlar mycket kläder)
MENTALVÅRD (bara för att det var kul att ha med, och för att det är det jag jobbar med)


Skylten ska sättas fast ordentligt sen där den står på bilden. Jag tyckte det blev rätt snyggt faktiskt!
Hoppas detta kan inspirera någon av er läsare?


Kram Linda




Inga kommentarer: