tisdag 30 september 2014

Det senaste skåpet (fönsterskåp)


Hej på er i det underbara höstvädret! 
NU ska ni får se mitt senaste inköp av skåp, det blev nämligen ett till fönsterskåp som jag bara inte kunde motstå p g a dess låga pris.....

Skåpet saknar glas, men det gör mig absolut ingenting. Och jag såg framför mig hur det skulle sitta på väggen (där jag ställt det), Men räknade inte med att det skulle vara så JÄTTESTORT. Så det fick stå uppe på ett annat skåp, helt enkelt. Så igår kväll fick jag ett riktigt ryck. Jag gjorde kransar och målade färdigt detta skåp (då det var svart utvändigt)


Att göra lingonkransar hör hösten till, för mig.


Jag är inte så mycket för krimskrams och ljusslingor....men letade på en gammal slinga från Indiska, och hängde dit.


Ett par av mina gamla kannor fick "äran" att stå i skåpet.


Med skåpet följde en spets att ha bakom dörrarna (istället för glas), men jag tog bort den.


Gamla trådrullar som är tomma....


Jag tyckte det blev så fint att ha dörrarna ståendes öppna.


Sen blev det ju lite tokigt med detta skåp uppe på det andra kanske....


Men nu har jag vant mig, och är nöjd ändå!


Så här såg det ut innan (nedan)...bilden på barnen har tillfälligt tagits ner, men ska få ny plats i sinom tid den med.



Idag åker vi till Stockholm, så vi ses om några dagar.



Kram Linda



Ps. Tusen tack för era fina kommentarer till det förra inlägget! Ni är väl för goa :)





Inga kommentarer: