söndag 14 september 2014

En riktig FYNDARDAG!


Hej bästa läsare! 
Hoppas ni har haft en bra helg?! Det har jag. Men jag kände på mig igår kväll att jag idag skulle vakna sjuk...det är ju sjukstuga de luxe här hemma. Sonen har haft fruktansvärt ont i halsen och feber...sen blev det äldsta dotterns tur..och idag verkar det vara min. Så någon röstning blir det inte för min del idag. Kanske lika bra, då jag ändå inte vet till 100% VAD jag ska rösta på.

Nog om det! I fredags så var jag och FRUN ute på en shoppingrunda. Jag hade en lista att beta av, och behövde bl a en till plättar i luften (blomma) Väl inne på blombutiken så ser vi att de renoverar och att det var lite allmänt stökigt...sen ser frun att en hylla i deras inredning är till salu för ett billigt pris. Och då vi frågade om mer var till salu, så fick vi svaret att ALLT skulle bort. Och vilka priser! De mer eller mindre S K Ä N K T E bort sakerna!


Jag köpte delvis detta underbara lilla vitrinskåp för 149:-. Det fanns även två till likadana som frun köpte...


Visst var det fint? Jag Ä L S K A R det! Sen köpte jag även detta skåp - nedan- med nät upptill för 149 :-, det hade kostat 2600:- innan!


En gammal köksvåg hamnade på en hylla...


...och lite gammalt vitt porslin på en annan....


...sen denna lilla pall -nedan- köpte jag också tre stycken av, för 10:- per styck!


Här nedan ser ni skåpet i sin helhet igen. Det passade så himla bra där i hallen.


Sen köpte vi även en varsin stege för 50:-. Äppellådor för 10:-/styck. De hade kostat 195:-/styck innan....och det fanns hur många som helst (jag köpte tre)....


Det var väl det JAG handlade. Men frun handlade upp nästan hela inredningen för en spottstyver. Hon köpte ett jättefint bord (allt var i vitt och gjort av ruffa brädor) med bänkar till. Bordet hade kostat flera tusen innan, och hon gav 300:- för det! Hon köpte en jättefin bokhylla. Ett planteringsbord med plåt uppe på. Ett barbord med stolar till. En blomstege. Ett rullbord. En till hylla...ja jag kommer inte ihåg allt. Men MÅNGA av sakerna hade kostat flera tusenlappar innan, och nu fick hon ge småpengar för det! Och som sagt. Allt i vitt. Lite slitet vitt....

Sen hade de en jätte- jättefin stor industriell klocka ovanför affärsdisken. Både jag och frun samt två andra vänner har varit in där och frågat om den har varit till salu (flera gånger), och var den var köpt o s v. (Den var inköpt i Holland, och kostade ca 1000 SEK) Nu frågar så frun igen om även den är till salu -och då får hon till svar att HON KAN TA DEN GRATIS (!!!!!)

Gissa vem som blev avundsjuk då? (Svar: JAG)

Men frun köpte ju så mycket mer än mig, så det är klart att HON om någon då skulle få den. En annan vän till mig (som jag träffade igår kväll), jobbar på denna blombutik. Och hon har också frågat om klockan varit till salu tidigare...och jag tycker så synd om henne nu....

Sen kan jag faktiskt inte förstå varför inte de anställda får första tjing på att köpa upp inredningen? Butiksinnehavaren (som sålde allt) berättade att de först tänkt slänga all inredning på tippen (!!) Jaha, hur tänker de då, undrar jag?

Nu var jag och den andra väninnan (samt våra sambos) hem till frun med familj igår kväll och drack lite vin, samt hade det allmänt trevligt. Och jag borde ha tagit kort på allt som frun köpte...jag ska försöka göra det en annan gång så ni får se.

Ja, ibland ska man ha riktig TUR!

Jag kunde också ha köpt mer, men kände att behovet av mer möbler inte fanns. Inte platsen heller. Och inte pengarna heller. Men jag är verkligen JÄTTEGLAD över de fynd JAG gjorde!

Det var en riktig, riktig FYNDARDAG!



Kram Linda



5 kommentarer:

Marie sa...

Det ÄR din medborgeliga skyldighet att gå och rösta. Rösta för att hålla rasistiska krafter ut ur riksdagen minst sagt. Om du inte vet vad du ska rösta på, GÅ DÅ OCH RÖSTA blankt då istället.
Det är oförskämt att inte gå och rösta och en spottloska i ansiktet på demokratin, oavsett om du är sjuk eller inte.

Hagbacken sa...

Jag förstår ditt tänk Marie. Resten av familjen röstar. Men är man sjuk och sängliggande så är man. Lycka till med din egen röst :)

Livingroom sa...

Nämen vilken tur ni hade
... Härliga saker.. Man blir ju mer eller mindre galen när man hamnar i sådana situationer. Jag var på Habitare inredningmässs idag och är så full med inspiration som man bara kan vara. Krya på dej. Kraam

Anonym sa...

Men Linda du står ju med på sjukvårdspartiets lista då borde du väl veta vad du ska rösta på.

Anonym sa...

Så mycket fina saker. ♡♡
Verkar vara ett väldigt bra ställe du varit på. 😊
Mvh Jessica