lördag 22 november 2014

Första adventsljusstaken klar, och bonusdottern 16 år!


Hej bästa!
Idag fick jag tummen ur...första adventsljusstaken är nu klar! Tyvärr är det ju så mörkt bara (idag igen), att vissa kort måste ljusas upp rejält...


Jag vill påpeka att hur brandfarligt det än kan tyckas se ut i mångas ögon, så har jag inpräntat med mig från barndomen att ALDRIG lämna ett rum med levande ljus! 


Nu kan jag visst lämna rummet för att gå in i köket ex (alltså rummet bredvid) en snabb sväng. Men ni ska veta att jag har OERHÖRT stor respekt för elden.


Idag så firar vi min goaste bonusdotter som blir hela sexton år! Hon blev uppvaktad på sängen imorse av oss med sång och paket. Hon fick ett litet paket som var speciellt från mig, se nedan (bild lånad från Albrekts guld)....

Det ska föreställa hon och mig i hjärtan. Till det skrev jag ett kort där det stod att armbandet skulle symbolisera oss två..och att hon skulle veta att jag fanns här för henne i alla lägen. Att vi alltid skulle ha ett starkt band till varandra...för hur det än är, så är det inte alltid det lättaste att starta en ny familj med bonusbarn inblandade. Vi har aldrig bråkat...men viss svartsjuka har funnits... Ja, ni som är/har varit i samma sits vet nog vad jag talar om. Men som jag brukar säga till Anders: Har vi gett oss in i det här, så ska vi banne mig kämpa på! Småsaker och strunt ska inte få ta död på ett annars så fint förhållande och underbart stor familj (med sex barn och två respektive)

Hur som helst- så blev hon så rörd att tårarna hennes rann. Det tar jag som en lyckad present. Nu ska vi snart iväg och handla..sen blir det bakande hela denna helg med. Hon har önskemål om en tårta som är till hälften röd och till hälften grön, så det ska bli!


Hoppas ni alla får en fortsatt trevlig helg!



Kram Linda



Ps. Vill ni se hur jag har julpyntat föregående jular, så finns det bilder under kategorin JUL längst upp på sidan. Och det går även att se i mobilen, under rullisten längst upp.





2 kommentarer:

Carina sa...

Vilken underbar present du gav din bonusdotter <3 Jag förstår att tårarna rann, dom rinner på mig med nu...
Grattis till bonusdottern & till dig med Linda som har en så fin familj <3
Kramar Carina / Hjo
kattarsel@live.se

Sarah sa...

Hej,
kika gärna in på vår nylanserade webshop - www.lantligtivitt.se

Kram