söndag 7 december 2014

Pysseltips och lussebullsbakning


Hallå där!
Nyss hemkommen från mysig tjejfest/middag med god mat och trevligt sällskap! Och nu har jag precis krupit ner i sängen, och ska alldeles snart M Y S A lite med Anders. Måste bara visa er ett supersnabbt och superenkelt pysseltips först.


Jag såg det på nätet någonstans, och ville genast prova! Man trär helt enkelt valfria pärlor på ståltråd, och sen böjer dem likt polkagrisstavar.


Och vips så har du enkel, billig och urtjusig dekoration att hänga i julgranen exempelvis...


Idag har vi haft bakdag, jag och tjejerna. Vi har bland annat bakat lussebullar med kesella.


De blir så färska att de nästan smälter i munnen. Här nedan ser ni min bonusdotter i vitt linne, och så mina två döttrar.


*MUMS!*


Sen blev det pepparkaksbak och ihopsättande och dekorerande av hela tre (!) pepparkakshus. Jag köper färdiga delar från IKEA. Billigt och bra! Så idag -söndag- blir det fika med godaste glöggen:


Också den från IKEA.
Bilden ovan är lånad från nätet.


Nej, nu väntar min sambo på mig....




Kram Linda




1 kommentar:

angie sa...

hallo, linda, das gebäck sieht sehr lecker aus!!! liebe grüße von angie