söndag 25 januari 2015

Idag är det ingen vanlig dag...


...för idag fyller min älskade dotter Emilie 18 år, hon blir myndig! Jag kan verkligen inte fatta vart alla år har tagit vägen...Men mer om henne längre ner.

Vi har haft en bra helg. Dock blev det ingen långfärdsskridskoåkning denna helg heller, TYVÄRR. Allt var planerat, och tid var bestämd. Men så började det ju snöa som bara den. Snön yrde så pass mycket att det bara skulle bli jobbigt att vara ute på sjön. Besvikelsen är stor, men jag hoppas vi hinner ut innan vintern är över -för denna gång- i alla fall?

Jag var i alla fall och hälsade på finaste SIS i fredags, och vi loppade lite. Inga större fynd gjordes, dessvärre. Men så var jag med Anders och minsta dottern på en snabb loppistur på lördagsförmiddagen, och då hittade jag en sak som jag länge har velat ha (igen). Nämligen en gammal dockvagn.


Jag har tidigare haft en, som jag sen sålde (och såklart ångrade mig) Men nu har jag då lyckats hitta en igen, så denna gång säljer jag den INTE!


Mina buskowski-nallar fick komma fram och ta plats i den. 

Sen var vi ju till bästa Frun med sambo också igår kväll (då Emilie hade stor tjejfest), och då bytte vi lite prylar med varandra. Och vad jag fick med mig hem -allt för fint- får ni se mer av sen...


Idag har jag varit uppe med tuppen för att ta reda på efter tjejerna igår, och duka lite fint tills de vaknar. Och då tjejerna gått hem (hon har 8 stycken som sovit kvar), så ska VI fira henne. Min mamma och pappa, brorsan och hans flickor samt lilla mormor kommer.

Visst är hon fin- min bästa Emilie?!


Jag citerar det jag skrev på facebook igår (lördag):

För 18 år sedan var jag precis hemkommen efter en heldag på kupolen (vallandes av en god vän). Jag hade haft värkar hela dagen. Dock inga allvarliga, trots att jag gått över tiden 10 dagar...vad jag inte visste DÅ -var att denna vackra skapelse skulle läggas skrikandes på mitt bröst 12 timmar senare...Hennes pappa fick kväva gråten då han hest kraxade fram att det blev en flicka Smiley smile Min önskan gick i uppfyllelse (efter att jag redan välsignats med en underbar son) !!! En rödhårig tjej kom till livet. Lika envis/beslutsam/ambitiös/mogen som vacker -och extremt mammig- bländade hon alla med sin charm genom åren. 18 år...jag fattar inte att åren gått så fort. Ha nu en underbar tjejfest med dina vänner älskade unge, så väcker vi er imorgon bitti med sång och paket som vi alltid har gjort (i alla fall om jag får bestämma) Smiley wink GRATTIS MIN STOLTHET! 


Nu håller vi tummarna för att hon klarar teorin och uppkörningen, så att hon snart får sitt efterlängtade körkort (och jag får ytterligare en "privatchaufför"..*hihi*)

Hoppas ni alla har haft en bra helg!



Kram Linda





1 kommentar:

vitthusmedrosaknutar.blogspot.se sa...

Grattis till din dotter. Att fylla 18 är stort. Fin dockvagn du har fått tag i.
Kram Susanne