lördag 3 januari 2015

S O L S K E N och en skridskotur


Hej bästa!
Hur har ni det? Här myser vi i soffan efter ett par timmar utomhus...de två första bilderna är någon vecka gammal. 


Solen lyste då, och den lyste så fint idag med. Så vi letade på skrillorna och tog oss ut. Tyvärr var den tilltänkta platsen -på sportfältet- inte riktigt så åkbar som vi hade tänkt...


Det var alldeles för mycket gräs...På bilden ovan ser ni bonusdottern.


Men tjejerna kämpade på ändå...


Själv får jag tyvärr hiskeligt ont i fötterna då jag står på skridskor. I och för sig har jag stenålders-gamla skridskor, men jag skulle nog spänna mig lika mycket även i nyare skridskor misstänker jag...


Först tjöt jag hela tiden och stapplade likt bambi på hal is, men efter ett tag kunde jag slappna av bättre. Och om jag vilade lite då och då -så vande sig fötterna allt mer.


Ovan min älskade sambo, och nedan min älskade "tonårstrotsiga" 13-åring.


Det var hur som helst skönt att komma ut på en tur, så det blir nog fler gånger.


Nu inväntar vi bonuspojkarna (i a f den ena med sambo), för lite sällskapsspel till kvällen. Men först ska jag slänga ut granen och ta mig ett varmt bad!



Kram Linda





Inga kommentarer: