lördag 21 februari 2015

Apotekarflaskor


Hej på er!
Tittar in en snabbis för ett önska er alla en skön lördagkväll.


Ikväll är det ju då tredje delfinalen av Melodifestivalen. Jag har ingen speciellt favorit denna gång, men jag gillar Andreas Johnsson. Så jag hoppas han har en bra låt att leverera?


Ett par gamla apotekarflaskor står på rumsbordet tillsammans med en grön växt.


Det är så fint att linda runt lite bakplåtspapper eller ett gammalt notpapper (ex), runt den fula plastkrukan (så man slipper se den)

Ni vet sen förut att jag har sagt att jag fotar rakt av hur det ser ut här hemma. Det är ju en sanning med modifikation. För självklart undviker jag att ta med tidningar, mobiler, vattenglas eller annat som står framme. Och då jag fotade växten och flaskorna, så låg det några tidningar bredvid... Dessutom kommer ju alltid en eller två av våra fyrbenta, för att kolla närmare på det jag fotar. Det är jämt så av någon anledning. Så bilden nedanför är en liten "behind the scenes" -bild....


Ja, ni ser ju själva? Inte mycket får vara "ifred" här hemma...

Avslutningsbild ett par bilder på saltvattensakvariet. Dessa är tillägnade FRUN som alltid tjatar i telefon (vi pratas vid minst en gng/dag) om hur det går, och om att hon vill se fler bilder på akvariet o s v 
*OBS -IRONI* 
(det är JAG som tjatar om hur det går, och hon är helt ointresserad)


Den där stora växten som ni kan se i vänstra hörnet...den är faktiskt från Egypten då jag och Anders var där 2012. Vi köpte den som en torkad växt, men försäljaren sa att om man stoppade den i vatten så skulle den börja leva. Jag tänkte inte så mycket mer på det, utan tyckte den var fin som torkad. Men så slog det mig nu då vi skaffade akvariet -att den nog skulle passa in där. Och tro mig eller ej, men den har nästan dubblat sin storlek sen den hamnade i saltvattnet. Riktigt, riktigt coolt!

Akvariet har även fått ett par till invånare. Nämligen tre stycken putsarräkor.


De är riktigt roliga att sitta och studera. Och då jag googlat på dem, så står det att de bl a är starkt revirhävdande (ändå ska man ha flera i ett akvarium). Om ca tre veckor är det så dags att äntligen sen få köpa de första fiskarna samt korallerna. För då har vattnet acklimatiserat sig ordentligt. Det ska bli skoj!

I akvariet bor nu:

1 sjöstjärna
1 sjöborre
3 putsarräkor
3 turbosnäckor
Levande sand, samt levande sten

Det var en liten uppdatering, samt en kom-i-håg-lista för min egen del. Det kan vara kul att gå tillbaka sen längre fram för att se hur "uppbyggnaden" gick till, samt för att se om alla har överlevt.



Kram på er!//Linda





1 kommentar:

angie sa...

beautiful!!! angie