torsdag 12 februari 2015

Hortensia


Hej på er!
Visst är det vårlikt ute? I alla fall här i Dalarna har det funnits hopp om våren de två senaste dagarna. Och hoppet är verkligen i fokus här hemma på Hagbacken just nu. Förändringarnas vindar viner runt knuten. Jag hoppas att jag kan återkomma -kring det- med mer positiva nyheter längre fram?


Nu lite fokus på dagens bilder. Visst är hortensian på bilderna vacker med sin blekrosa nyans? Den är faktiskt inhandlad på Ö o B.


Här i Borlänge ligger Ö o B granne med Blomsterlandet. Blomsterlandet är en av mina favoritaffärer. Där kan man gå och botanisera sig hur länge som helst. Den vita "stegpallen" (som ni kan se på bilden ovan) fyndade jag där häromdagen på min lilla (läs stora) shoppingrunda. Femtio kronor gav jag. Jag köpte även en STOR vit bänk där för samma pris. De sålde nämligen ut delar av inredningen. Jag hittade även en annan sak som fick mitt hjärta att slå dubbelvolter flera gånger om. Vad det är -får ni se i nästa inlägg.




Kram på er!//Linda





1 kommentar:

Anonym sa...

Jag älskar dessa blommor.
oavsett vad färgen.
ha en bra dag
Hjärtliga hälsningar från tyskland
Kerstin