måndag 9 februari 2015

Mitt lilla "tittskåp"


Hej -igen- på er!
Jag tänkte ge er en liten uppdatering angående mitt lilla "tittskåp". Det är nu proppfullt, så nu måste jag söka ett större skåp om jag skaffar fler saker..*hihi* Jag gjorde faktiskt ett riktigt tittskåp för många herrans år sedan. Men det blev nog kvar hemma hos barnens pappa efter skilsmässan. Nåväl, det var ingen större förlust kan jag erkänna... 

För några dagar sedan så gjorde jag i a f i ordning några stora tärningar av barnklossar. Jag har tänkt göra det i över ett års tid, men nu fick jag äntligen tummen ur.


Vaggan som ni kan se på bilden ovan -är en leksak jag själv hade som barn. Den har nu också blivit vitmålad. Jag minns att jag var så besviken över att mina barbiedockor inte fick plats i den...


En "tvättlina" med gamla näsdukar på, har också fått komma upp.


Här ovan ser ni skåpet i sin helhet.

Jag är verkligen inne i en period då jag funderar över bloggandet, och alla höga krav jag sätter på mig själv. Jag är missnöjd med mer eller mindre varenda bild jag tar. Plus att jag tycker det är så tråkigt att bara visa samma, samma hela tiden. Men efter mina sju års bloggande, så vet jag att sådana här perioder kommer...

Just nu är jag bara så less på allt här hemma. Jag skulle behöva komma hemifrån ett par dagar, för att sen få komma hem och se det hela med "nya" ögon. Det behövs ibland för att verkligen uppskatta det man har. Det är så lätt att hamna i det där tänket att "alla andra" har det så fint...medans man själv bara är missnöjd. Nåväl. Jag vet att jag kände precis likadant, (samt lika starkt) i fjol vid denna tidpunkt. Bara våren kommer, så känns säkert allt mycket lättare?


Godnattkram från mig!





Inga kommentarer: