torsdag 26 februari 2015

Vardagsrum och loppisfynd


Hej hej!
Hoppas ni alla har det bra? Detta inlägg kommer att innehålla lite av varje. Först måste jag berätta att den nyfunna hobbyn med saltvattensakvarium är nerlagt. Jag gick med i en grupp på facebook, och insåg då hur mycket man behövde sätta sig in i. Värden på vattnet, och massor av annat -som i mina ögon var rena rama grekiskan...så akvariet är nu sålt, tyvärr. Det hamnade hos en mycket trevlig kille i Orsa, som var helt insatt och redan hade ett fullt fungerande akvarium. Han blev kvar hos oss i nästan två timmar, och det kändes helt rätt (att han fick ta över) Så då vet ni det.

På bilden ovan kan ni se en lampa som jag för ett tag sedan fyndade på Myrorna för en femtiolapp (!) Den är jag riktigt glad i!


Jag köpte även nya filtar för ett tag sedan. Men då vi fick hem dem så fällde de så enormt (trots att de var dyra), så jag reklamerade dem...och de gamla, utslitna och nötta filtarna fick komma tillbaka till soffan tills bättre hittas (så småningom)


Idag har jag i a f loppat lite! Och det blev lite fynd! Jag har ju flera apoteksflaskor sen innan, och nu hade jag den stora lyckan att hitta ett par gamla från APOTEKET BORLÄNGE. Känns ju riktigt roligt, då vi bor -just i Borlänge!


Tavlan ni kan se -gav jag en tjuga för...och de gamla apoteksflaskorna kostade 30:-/styck...


Och bakbordet? Tre guldtior (!!)


Det var dagens fynd, det (för ingen peng alls) Sen har vi gjort lite andra ärenden också...vi hämtade en superfin byrå (som jag hann på på bortskänkes-sidan på facebook), och så lämnade vi tillbaka en toalettsits på IKEA (då en av de två jag köpte inte passade på våran gamla toalett uppe). Och så tog vi kort på min minsta dotter i en fotoautomat...för att sen åka vi till banken för att fixa ett ID-kort till henne.


Skönt att kunna bocka av allt DET på att-göra-listan!

Men nu ska jag ta en liten nap i soffan, innan det är dags att ställa sig vid spisen för att göra middag.....




Kram Linda





2 kommentarer:

Jennys Vita Villervalla sa...

Ljuvliga skatter du har fyndat!
Ha det fint!
Kram
Jenny

angie sa...

Hej, Linda !!! din katt är så söt och det gör det mycket bekvämt i sitt vackra hem !!!
de ser mycket sympatisk !!!
Jag önskar dem en trevlig fredag, älskar hälsningar från angie från Tyskland