onsdag 4 mars 2015

Pastorskåpet i vardagsrummet och något som berör mig starkt....


Hej hej!
Då var ännu en dag till ända...en dag som har inneburit en hel del förberedelser för mig i form av mail och telefonsamtal hit och dit. Någon i familjen fyller ju hela 50 snart -och det är lite att pyssla med, samt förbereda innan dess.

Nåväl.


Några bilder på mitt älskade gamla pastorskåp...som en gång i tiden stod på en pastorsexpidition. Skåpet var ju inte billigt, men desto mer kärt....


Skåpet fotat genom en av rakspeglarna.


Häftig skylt! 
Sådana finns det gott om här hemma då jag har en sambo som jobbar på "skroten". Resterande skyltar ska upp i sonens rum så fort det blivit målat (när nu det blir)


Nu lite tid framför teven och ett av mina favoritprogram (Kvinnor som mördar på TV4 Fakta). Ni vet -jag tittar ju mest bara på dokumentärer om brott (förutom dokusåpor och schlager, vill säga..*hihi*). Natten som var såg jag en dokumentär från Danmark om djursex...och det gjorde mig minst sagt upprörd! Vilka sjuka människor det finns! Och i Danmark är det dessutom lagligt att ha sex med djur -har ni hört så sjukt?!

Något som jag INTE klarar av att se på TV däremot -är veterinärsprogram. Eller andra program där djur lider. Jag har ju blivit att strökolla lite på Farmen i år (för första gången), då Anders gärna ser det...Och häromdagen fick man se då de skulle slakta bl a ett lamm. De tog lammet från dess mamma..och båda ropade efter varandra...åhh, jag har en klump i magen över detta ÄNNU. Det var FRUKTANSVÄRT! Jag förstår inte att jag inte blivit vegetarian för längesen?! Vore jag duktig på att laga mat, och inte var så kräsen av mig, så...MEN. 

Jag väljer i alla fall att bidra med en slant varje månad till WWF. Djurens rättigheter är enormt viktiga för mig! Redan som tonåring då jag började tjäna egna pengar -var jag månadsgivare åt WWF. Nu har jag starka funderingar på att även börja ge en slant varje månad åt World Animal Protection. Ni kanske har sett (då de visar på TV) åsnan som har benen ihopsnörda? Eller de alkoholiserade björnarna i fångenskap?

100:-/månad är inte mycket. Men många bäckar små...Och TILLSAMMANS kan vi göra skillnad för många av de djur som lider, och som inte kan göra sina röster hörda! Och jag tror att vi alla kan prioritera bort en hundring per månad? Eller hur?

Mmm. Djurens "SÅ KALLADE" rätt i samhället upprör mig. Men nog om det för denna gång!

Program om mord och annat elände -däremot- kan jag se. Märkligt? Nu tycker jag ju naturligtvis att det också är fruktansvärt. Tro inget annat.

Slutpredikat för idag! Nu har jag missat en hel del av programmet jag skulle se, p g a att jag ville skriva några rader om detta som berör mig så starkt *oops*




Kram på er!//Linda





4 kommentarer:

Millas hem sa...

Hej! Men vilket skåp!!! Förstår att du älskar det! Ja, vissa saker får man betala lite för men när det är sååå fint så är det värt det. Skåpet som du har dina apoteksflaskor i, har jag ett likadant i vårt badrúm. Tror det är tio år sedan jag köpte det men har inte tröttnat ännu.=) Hoppas att du får en fin dag!! Kram Camilla

lille weiß sa...

Soooooo nice your Pictures!!!!! I Love your Blog !!!!! Thanks Monika

Sarina sa...

Hi Linda,

I hate cruelty to animals, I can't bear it. People are mad, to hurt an innocent , lovely creature.

Your cupboard, wit all the linen is gorgeous. He, your English is fine. We understand, what there is said, and that is the most important.
My last English class was in 1969, ppffft. Have a nice day and I enjoyed your pictures.
Sincerely,
Sarina

LOPPISLIV sa...

Halloj söta Linda! Du är ju bara för rar, så gulligt du skrev till mig, så glad jag blir :-)))

Ohhhh ditt skåp, så galet vackert, förstår att du har denna dyrgrip kär, supersnyggt!!!!

Jag är också givare till WWF, har djurens väl nära hjärtat <3 Kan man shoppa kan man skänka, eller hur?

Ha nu en fin dag!! Stor kraaam P