tisdag 16 juni 2015

Lavastenar i vardagsrummet


Halloj!
Vilken skön dag det har varit, trots att sommaren inte verkar vilja komma igång riktigt. Jag har grejat här hemma, packat upp och planterat ut lite blommor samt gjort i ordning åt bonusdotterns eremitkräftor (som jag har skaffat åt henne) Anders och bonusdottern åkte till Säterdalen där det ikväll var loppis/musikuppträdande samt veteranbilsträff, men jag valde att stanna hemma. Kan ni fatta? Jag tackade NEJ till en loppis (!!!) De har inte kommit hem än (kl.21.32), men just idag och just nu njuter jag faktiskt av att skrota runt och pyssla själv...Jag hade tänkt få upp poolen idag också, men det verkar samtidigt inte vara någon panik med tanke på vädret...


På bordet i vardagsrummet ligger nu några minnen från Island i form av lavastenar som jag plockade med mig hem. Att ta stenar och snäckor med sig hem är ett av de bästa och finaste souvenirerna -enligt mig.


Runt midnatt kommer min äldsta dotter hem, vilken lycka! Hon var först en vecka i Turkiet, och sen har hon varit på Summerburst, Ullared och Liseberg med en kompis. De har delvis sovit i bilen (!!) Men nu är de äntligen på väg hem. Det är så tomt hemma nu då barnen blivit så stora. Mycket ensamtid blir det...


Nu känner jag ett inre lugn. Jag är ju en kontrollmänniska, och att komma hem med packning och inte ha haft "kontroll" på hemmet under några dagar -gör mig stressad. Sonen hade skött om djuren och hemmet så bra. Det var ihopplockat och så...men jag vill ju dammsuga och plocka runt på MITT SÄTT. Det är en annan jobbig "egenskap" som jag har, och som jag önskar att jag inte hade. Detta enorma kontrollbehov...

Nåväl. Nu har vi midsommar framför oss. Midsommarhelgen blir lugn, det är inte riktigt bestämt vad vi hittar på då än...Anders har jour (som vanligt på midsomrarna numera), och vårat firande rättar sig lite efter min 14-åriga dotter samt VÄDRET. Hur som helst så är denna helg inte så viktig för mig, som jag vet att den är för många andra.

Helgen efter det blir det en tripp till Norge, och det ska bli jätteroligt. Tyvärr så tycker jag dock inte om att resa iväg utan Anders...men jag måste sannerligen träna på det! *blink*

Hoppas ni har det bra!




Kram Linda





1 kommentar:

vitthusmedrosaknutar.blogspot.se sa...

Visst är det skönt att vara ute och resa och få med sig fina minnen hem i kappsäcken men har också lite av ett kontrollbehov hemma. Kan absolut lämna hemmet till barnen och de ser efter det så fint men det blir ju inte på mitt sätt ;) om du förstår vad jag menar. Trevlig midsommar till dig och familjen. Kram Susanne