onsdag 3 juni 2015

Syrener & motgångar


Hej på er!
Idag får ni se lite syrener...som jag har plockat in från vårat eget träd.


Jag har nu lärt mig -en gång för alla- hur man får dem att hålla sig fina inomhus länge.


Man slår med en hammare på stjälkarna längst ner, och sätter dem sen i hett vatten.


Så har jag gjort, och då står de sig jättebra -åtminstone här hemma. 


Annars är väl allt inte så bra...

Jag har drabbats av en del motgångar på det personliga planet, tyvärr. Inte bara en heller...Vi ska ju åka till Island om drygt en vecka..men som det känns just nu, så hänger resan på en skör tråd. Jag kan i alla fall säga så mycket som att det inte handlar om varken mig eller Anders. Inte heller oss tillsammans som par. Vi är -som många säger till oss- väldigt lyckliga tillsammans.

Så är det. 
Vad det handlar om, väljer jag att behålla för mig själv...samt mina närmaste.

Men om jag ska försöka att fokusera på något POSITIVT, så är en bra sak att mormor nu har fått komma hem från sjukhuset (vilket hon är överlycklig för) Och en annan bra sak är att Norgeresan nu är bokad, betalad och klar i slutet på Juni. En helg som jag ska tillbringa tillsammans med två underbara vänner sen gymnasietiden. Och min första resa till Norge...jag har ju aldrig varit där...

Nåväl. Jag ska göra mitt bästa och FÖRSÖKA att hålla skenet uppe här på bloggen i alla fall.




Kram Linda






2 kommentarer:

Vitspets sa...

himla viket fint hem du har
Kram Karina

vitthusmedrosaknutar.blogspot.se sa...

Man måste få känna sig deppig och det är lite jobbigt emellanåt. Allt är inte alltid på tipp topp även om man försöker ge sken av det. Hoppas att snart vänder för dig. Styrkekramar Susanne