torsdag 9 juli 2015

Blindtarmsoperation

Hej på er!

Jag sitter just nu i ett rum på kvinnokliniken i Falun (jag som egentligen skulle ha jobbat natt), och klockan är 01.33. Min 18-åriga dotter har nyss blivit nersövd, och opereras just nu för blindtarmsinflammation. Vi var in med symptom för ett halvår sedan (?), minns att jag skrev om det i bloggen..hon var då riktigt sjuk- men vi blev hemskickade. Nu denna gång blev det operation. Sju timmar väntade vi på akuten innan vi fick besked...jag är helt psykiskt utmattad efter all oro, trots att det "bara" är en inflammerad blindtarm.

Men det spelar ingen roll hur små eller stora barnen är, de är ju alltid "ens allt" (som en sköterska sa). Mår de dåligt- mår jag dubbelt så dåligt...Jag var med när hon sövdes ner, och vi var lika nervösa båda två...kan inte skriva mer om det..för då kommer tårarna igen..

Min mamma jobbar sin första natt -nu- efter hennes semester. Och det är hennes avdelning vi snart ska mellanlanda på (d v s intensiven), då hon vaknat.

Ja, jag avslutar här...för jag är så känslig, och jag ska försöka att inte gråta mer. Förhoppningsvis går allt bra. Vi hörs då vi kommit hem igen.


Kram Linda



1 kommentar:

angie sa...

Kära Linda, jag hoppas att hennes dotter är frisk igen !!! Ja, mamma, man alltid, även när barnen odlas !!! Hälsningar från angie