söndag 12 juli 2015

En hörna i matrummet & helgen som gick med nyopererad dotter, piercing, krogen-besök och poolparty


Hej på er!
Då var -ännu en- hektiskt helg över. Och till veckan som kommer, jobbar jag hela fyra nätter i rad...det känns kan jag lova. Ja ja. På lördagen -som kommer- så får vi i alla fall njuta av min älskade favoritartist Magnus Carlsson (med flera) i det underbart vackra Dalhalla. Det är då dags att se Diggiloo. Det är alltid lika trevligt och energigivande för själen.


Helgen som gick då? Ja, vi kom ju hem från sjukhuset på fredagen...och på kvällen hade jag mina finaste vänner ute på krogen...behovet var då STORT för mig att få träffa lite vänner och att få "prata av mig" om sjukhusbesöket. Och ett glas vin blev till två glas o s v 
Så ja- det fick jag naturligtvis bittert ångra på lördagen då vi skulle ha poolparty.


Men trädgården och huset fylldes av många fina vänner under lördagskvällen, och vi hade trevligt ändå såklart! Vissa badade bastu och tog sig även ett dopp i poolen. 


Jag tog det lugnt i lördags, då jag fick problem med magen efter fredagskvällen. Men idag är jag trött och slut. Jag har fortfarande inte hunnit smälta vårat sjukhusbesök (konstigt nog), utan går omkring med en olustig känsla i magen än...

Nu följer lite blandade mobil/kamerabilder från dagarna som varit...

Först ut min älskade 18-åriga dotter, från sjukhuset...fy- det gör ont i mig än då jag ser tillbaka på bilder från då hon var så dålig. Jag trodde inte jag skulle tycka det var så jobbigt som det faktiskt var...därför värmde det verkligen mitt hjärta då älskade SIS hade med sig en chokladask till dottern i lördags. Så fint gjort!


Och så hann vi med att pierca min 14-åriga dotter i fredags också, förresten. Hon lyckades tjata till sig ett tillstånd från mig. Och naveln är inte så farligt, tycker jag. Fick hon bestämma själv så skulle hon vilja ha piercingar i hela ansiktet *FY* Hoppas hon hinner ändra sig tills hon får bestämma själv...


Och så några bilder från i fredags (då jag hade sådant behov av att prata av mig om sjukhusvistelsen) Nedan ser ni från vänster FRUN, en kompis som heter Annika och så SIS. Vi är här på krogen som vi nästan alltid brukar går till.


Och naturligtvis så kom krogens fotograf fram för att ta en bild också. Jag vägrade vara med, men de som då var på plats ställde upp. Från vänster FRUN, SIS sambo samt FRUNS sambo.


Bilden ovan är lånad från krogen Liljans sida på facebook.

Och så skulle jag och FRUN ta bild på oss tillsammans då. Vi tog säkert ett tiotal, men vi blev aldrig nöjda. Så till slut bestämde vi oss för att försöka med en svartvit bild istället...*haha*


Och i lördags då vi hade poolparty så hade jag lagt fram kameran...men kom ju på sen att den aldrig blev använd. Den enda bild som togs var på den modigaste gästen (samt vännen) Anders- som doppade sig först! Sammanlagt var vi nog som mest ca 20 personer här hemma i lördags.


På bilden kan ni även skymta ett par -som även var hit på våran maskerad som vi hade på halloween. De är vänner med en barndomsvän till mig (som också kom i lördags), och jag hoppas att jag får lära känna dessa två bättre- då jag tycker de verkar vara riktigt lugna och fina människor!

Japp, det var det det.
Vi ses väl snart igen!



Kram Linda






1 kommentar:

Anonym sa...

Tack igen <3 Och fina människor är de verkligen. :) /Nina