tisdag 28 juli 2015

Lite nytt i köket, och semesterlunk..


Halloj!
Jag passar på att göra ett litet inlägg innan jag beger mig ut på en kvällspromenad....*ler*


Jag har köpt några Greengatemuggar i blått. Jag kunde faktiskt inte motstå dem, helt ärligt...
Bilderna är lite gryniga, då jag fotade sent på eftermiddagen i detta ruskväder.


Även ett par matchande plåtburkar klickade jag hem på samma gång.


Ser ni tavlan där borta på väggen? Det är ett inramat bildcollage som jag själv har satt ihop (beställt via nätet). Det är lite bilder från min och Anders små semesterutflykter som vi har gjort.


Island. Egypten. Skåne (Nimis, Kullaberg, Höganäs, Kattvik mm). Rullsand. Tägten (lokalt här i Borlänge, en virkesterminal som vi båda har anknytning till) Djurmo klack. Storstupet i Orsa. Gruvan i Tuna Hästberg. Spjutsjödammen (svärföräldrarnas stuga). 


De flesta ställena har vi otroligt fina minnen ifrån.


Vi var på en liten loppistur häromdagen. Och då hittade jag ytterligare en gammal vit kanna (som de i hyllan ovan) för en femtiolapp. Och det är billigt! Dessutom ett STORT gammalt spillkum för en hundring, och det är också billigt. Så nu har jag hela tre spillkum, och tre eller mer sägs ju vara en samling...*hihi*

Apropå kannor, så var vi även förbi IKEA för att köpa en plastkanna till köket häromdagen. Och då sprang jag också på denna kanna -i porslin- nedan:


Jag försökte leta på kannan på IKEAs hemsida, men den finns inte med där än...så då satte jag en pil på min egen bild. Den kostade 59:- (har jag för mig) Och den passar ju in perfekt i min kannsamling, eller hur?

Ja, jag och mina samlingar....


Nu blev jag ju fast vid teven...jag som sällan tittar på TV. Men nu var visst Alcazar med på Allsång på Skansen. De skulle visst ha ett eget program också klockan 21 på Kanal 1 (vi ska ju se dem i Stockholm i höst, deras Disco Defenders). Och jag som skulle promenera...hmm...får väl bli en sen promenad...

Nej, nu är jag för okoncentrerad för att kunna skriva mer. Nu ska här sjungas allsång!




Kram Linda




Ps. Skulle ju nämna några ord om semesterlunken också. Som ni kanske har märkt, så får bloggen stå lite åt sidan nu då Anders har semester och vi mest myser och umgås...Huset (den s k friggeboden) ska upp säger Anders, vi inväntar dock en del ledigt semesterfolk bara...Avslutningsvis, det bästa jag hört på länge:




Tillägg: WOW! Vilken konsert! Ni som missade Alcazars disco-timme på TV kan klicka HÄR
But don´t forget your dancing shoes!



Inga kommentarer: