måndag 27 juli 2015

Njupeskär


Hej på er!
Idag tog vi bilen och åkte 3, 5 timme norrut... För att besöka Njupeskär. Det var ytterligare en sak som jag ville bocka av på "semestermål-listan". Med oss fick jag (och Anders) min yngsta dotter på 14 år, min lillebror samt hans två flickor. Så nu följer en hel drös med naturbilder. För er som vill- så varsågod att titta...och för er som inte är intresserade- så ses vi igen om någon dag med lite inredning...*blink*

Njupeskär är då Sveriges högsta vattenfall. Totalt omfattar det 93 meter, med ett fritt fall på 70 meter. För att ta sig till vattenfallet, så måste man följa en vandringsled på 2 km genom ett gammalt naturreservat. Och jag ska vara ärlig och erkänna att man nog bör ha ganska så god kondition...

Vattenfallet ligger mellan Särna och Idre.

Nu följer som sagt ett flertal naturbilder, och idag får de mest tala för sig själva...


***


***


***


***


***


***


***


***


***


***


***


***


***


***


***


***


***


***


***


***


***


***


***


***




***


***


***


***


***


***


***


***


***


***


***


***


***


Mmm, det var makalöst vackert och jag är så glad och tacksam över att vi kom iväg! Efter både glasspaus och matpaus (jag hade gjort pastasallad och tagit med), så styrde vi kosan mot Särna där vi fikade (igen) intill en jättefin badplats- innan vi rattade hem mot Borlänge igen.


Invid badplatsen fanns det även en mycket gammal kyrka...


Jag tycker det är så vackert med gamla träkors...


Summa summarum- så har vi haft en jättemysig dag! Då vi kom fram regnade det, men sen hade vi fint och uppehåll resten av dagen.


Och efter 3, 5 timmes bilresa hem igen, så är vi nu hemma på Hagbacken.



Så ikväll somnar jag med fina bilder på näthinnan. 
Minnen. Vackra minnen.


Vi ses snart igen!




Kram på er!//Linda







Inga kommentarer: