onsdag 12 augusti 2015

Blandade bilder från våran dag & ännu ett fynd


Hej hej!
Hur har ni det? Hoppas ni har det bra? Vi har haft en riktigt bra dag, med lite diverse innehåll. Det har varit full fart från första stund. Jag är ju lite sån..att antingen är det fullt ös, eller så händer det ingenting. Det finns aldrig något mellanläge för mig. Sitter jag stilla, så blir jag så trött att jag bara vill sova (om jag inte håller på med datorn eller mobilen då) Och har jag börjat pula med någonting, finns det sällan någon stopp-knapp...

Men hur som helst. Idag slängde jag ihop en blåbärspaj utav blåbären som vi plockade förra veckan.


Här ser ni hur inklämd våran spis är i vårat pytte-lilla kök.


Anders klippte gräset medans jag donade i köket och pajen stod i ugnen...


Ser ni -nedan- hur fint det blommar i min eka? Jag har gjort om igen, så nästa år hoppas jag att den är ÄNNU finare. Titta på prydnadsgräset som jag köpte för ett tag sedan: det är hur högt som helst efter allt regnande.


Min son och min yngsta dotter tog en promenad innan det blev fika. Jag är så glad över att sonen ÄNTLIGEN har visat intresse av att vilja röra på sig, efter allt mitt tjat på honom. Han är ju diabetiker (typ 1- d v s obotlig diabetes), och har ett väldigt svårinställt blodsocker. Han har tagit höga doser insulin p g a höga värden. Och insulinet gör honom mera hungrig- vilket har resulterat i att han har blivit överviktig. Jag tycker så synd om min älskade förstfödda- han har inte haft det lätt med sin diabetes, sina svåra allergi och sin astma (medans flickorna inte har fått något) Men nu ska vi iväg imorgon och köpa RIKTIGA joggingskor till honom, då en diabetiker måste vara extra rädd om fötterna. Blodcirkulationen är inte den bästa i deras fötter. Jag har emellanåt skrivit om hur det är att leva med ett sjukt "barn", HÄR finns ett av inläggen.

Jag vill bara att min älskade son ska få må bra...


Men efter ett ha promenerat förtjänar man verkligen lite paj! Vi fikar inte ofta, men idag "lyxade" vi till det!


Vi fikade i pergolan, och det är så mysigt att sitta där.


Haha, nedan ser ni en klassiker---jag är ju så snabb att städa och plocka undan dricksglas ex..ofta innan familjemedlemmarna har fått dricka upp...*typiskt mig* Och här nedan har jag ställt upp dörren till köket så att Anders inte kommer ut från toan. Hänger ni med? Köksdörren är i vägen då Anders vill öppna toadörren inifrån...och det är inte första gången det händer...


Någon som älskar att chilla, är våran gose-katt Klara. Hon älskar också att ligga på matrumsbordet...*ähum*


Så duken får bytas ofta...och däremellan så rollar jag den med en klädroller...varje dag...


Vi har en stubbe på gården som vi har tänkt gräva upp då "projekt uterum" drar igång. Men det visade sig att den inte var någon stubbe längre..utan den rasade ihop totalt då den var fullkomligt rutten. Och myrorna har gjort en och annan gång inuti, som ni kan se...*fy*


Efter fikat åkte vi till Anders jobb för att ÄNTLIGEN fixa till mitt halsband. Ni kanske minns att jag ville göra ett halsband av ett mynt som jag sparat från våran resa till Island i Juni?


Min Anders- han kan han!


Se så fint det blev!


Sen åkte vi och slängde mera skräp, och då tog jag en mobil-selfie i bilen..den fick bli svartvit då jag var alldeles röd i ansiktet, och svettig. Håret åt alla håll, värsta risbusken!


Och idag då vi slängde skräp så gjorde vi ett ännu större fynd än sist! Ser ni bänken nedan?


En två meter gammal och mycket tung bänk...som någon tänkt kasta...Men nu är den vår, och den ska så småningom målas vit för att sen få ta plats i uterummet. *YIPPIE*


Ni kan ju även lägga märke till allt ogräs...jag vägrar att rensa där då det ändå snart ska grävas upp. Grävmaskin är fixad, och det är lite andra kontakter som vi ska få till det med...sen lovar Anders att vi ska sätta igång.

Efter lite middagsmat i magen så avslutade jag och Anders dagen med en kvällspromenad. Klockan var ca 21.30 då vi kom hem, och då tog jag denna mobilbild nedan.


Pilen visar vilket som är vårat hus...Jag ville visa mina läsare -som inte är från Borlänge- hur pass centralt vi bor. Ni kan skymta centrum där det lyser en massa. Och nu ser ni även var mitt namn till bloggen kommer ifrån...då vi bor mitt i en backe. En backe som leder till Borlänges sjukhus.

Japp. Det var det det. Nu är det bäst att krypa ner i bingen, för TIDIGT imorgon bitti ska jag till tandläkaren (igen) Nu är min ordinarie tandläkare tillbaka, och hon vill undersöka varför jag fortfarande har tandvärk trots att jag precis har ätit en kur med penicillin. Ytterligare en ny kur med penicillin gissade tandsköterskan -som jag pratade med på telefon- på...*suck* Jag vill inte...

Sen ska vi inhandla skor åt sonen, och baka ytterligare en paj då mammsen och pappsen (mina) tar med sig älskade mormor hit på en fika! Mormor har lagomt börjat att ta sig ut efter lårbensbrottet, så det går tack och lov åt rätt håll!



Kram på er!//Linda





Inga kommentarer: