fredag 25 september 2015

Ovanpå affärsdisken









Hej!
För ett tag sedan så hittade jag två vita fågelburar -billigt- på en säljsida på facebook. Jag nappade direkt, och såg framför mig att jag skulle ha dem som prydnad med ljus eller annat pynt under (de är avsedda för fåglar egentligen, då fåglar tidigare bott i dem).

På bilderna ovan kan ni se vad som hamnade under burarna. Det är bl a perfekt att ha tända ljus under då man har katter, så sker inga olyckor med brända svansar eller morrhår. Stenen som ni kan se- är en lavasten från Island. Mormorskängorna är beställda från en nätbutik i Danmark för några år sen, och de var dyra, men jag tyckte visst att de var värda den summan -DÅ...Nätbutiken hittar ni HÄR, titta gärna in för de har jättemycket fint.

Tyvärr blev de nedersta bilderna tagna med blixt, eftersom jag omöjligt kan få till bra bilder då jag fotograferar mot ett fönster.

Min älskade affärsdisk har nu också hängt med i några år. Den var inte heller billig att köpa...jag blev nyfiken på att hitta en liknande för att se vad de går på idag, och OM det går att få tag på någon över huvud taget? Det bästa som jag hittade, var en liknande HÄR, men då var den inte komplett och dessutom trasig. Affärsdisken är helt suverän att ha fylld med alltifrån mobilladdare till tejp, räkningar, sytrådar, ljus, kuvert, bruksanvisningar o s v Var sak på rätt plats. Sin egen plats. Dock avskyr resten av familjen att jag inte har märkt upp lådorna, så de får oftast dra ut M Å N G A lådor innan de hittar det de söker efter.


Ha nu en jättetrevlig helg! Det ser ut att bli fint, i a f här i Dalom.



Kram Linda





1 kommentar:

Sarina sa...

Wow Linda, what a gorgeous pair, of old booties. So lovely.
I really like your idea, of putting them in the birdcage.

Have a nice Sunday, hugs,
Sarina