lördag 31 oktober 2015

Borlänges stora kyrka



Hallå!
Jag hittade denna gamla tavla -tidigare- på en loppis. Den föreställer Borlänges största (och mest vackra kyrka), STORA TUNA KYRKA. Många gifter sig där, dock inte jag...jag gifte mig med barnens pappa 1997 i en av Borlänges mindre kyrkor. Vi bjöd in till dop av äldsta dottern, och överraskade vänner och släkt genom att komma in -från portarna- till bröllopsmarschen...jag minns gästernas förvåning och glädje...min brudklänning likt en gräddbakelse...framme vid altaret väntade prästen och min mamma med våran dotter och son (minsta dottern var då inte född) *s*

Fin dag, visst. Men jag ångrar verkligen inte mitt beslut om att vilja skiljas efter elva år (och tre barn) tillsammans. Barnens pappa ser riktigt bra ut och jobbar numera som högre chef på Clas Ohlson, men det räcker ju inte med det...Anders är den "skitgubbe" jag älskar, och vill dela resten av mitt liv med. Skulle vi gifta oss så skulle det enbart bli ett borgerligt bröllop i ex stadshuset. Där man endast lovar varandra -på tu man hand- trohet inför prästen.

Mmm, den som lever får se.




Kram Linda




Inga kommentarer: