söndag 1 november 2015

Ett par bilder från hallen i källaren


Hallå!
I detta inlägg ska ni få se -mindre inspirerande- blixtbilder från våran hall i källaren. Lite av vad som möter en då man kommer ner. Till vänster från trappen sett så står (förutom en av tre kattlådor, vi har en på varje våning) äldsta dotterns crosstrainer. Den använder hon regelbundet. Då drar hon fram den och står på den en timme samtidigt som hon tittar på någon serie.

Till höger -ovan- finns dörren in till sonens rum. Det fina vitrinskåpet innehåller alla våra påslakan. Rören i taket går som en röd tråd i hela källaren...


Bakom crosstrainern har jag min oerhört fina skärmvägg. Den döljer källardörren som går UT från huset. Från den leder en trapp upp till en annan dörr som tar en ut på gården. Källartrappen är full av skrot, så man kommer knappt fram där. Dock drömmer både jag och Anders om att eventuellt starta en liten butik här nere i källaren då barnen flyttat. Då det finns en egen ingång från gården.


Här ovan ser ni trappen ner i källaren (jag står utanför vårat sovrum och fotar). Trappen är målad med matt väggfärg, så den måste målas om...den är mer lortig än vit kan jag lova. Dörren bredvid leder in till en skrubb under trappen. Där förvaras skor, vinterjackor, mattor och sofföverdrag m m Jag älskar den dovt pippigröna färgen på dörren -vi har två till i källaren- och de kommer jag aldrig att måla.

Till vänster på bilden ovan syns några av mina klädgarderober.


Då man kommer nerför trappen så ser man detta. En extra frys (frysbox), samt ett extra kylskåp (då vi har ett alldeles för litet kylskåp i köket).

Plåtdörren leder in till det f d pannrummet som numera är vårat sovrum. Från vårat sovrum kommer man sen in i tvättstugan där vi har bastu och dusch.

Just ja! På bilden ovan syns blöta fotsteg...det är från då Anders och sonen burit in våran nya tvättmaskin i tvättstugan. Våran gamla la av nyss tyvärr.

Ja det var lite källare, det. Inga vackra bilder, men allt är verkligen inte fint här hemma. Mina bilder som jag tar vinklas oftast, och jag fotar bara de städade hörnen. Nu är ju jag ganska pedant så det är oftast inte stökigt eller så lortigt...men som sagt- vissa delar i huset vill man helst inte visa. Men denna gång gjorde jag ett undantag.



Kram Linda





Inga kommentarer: